Arıcılık , Arılar , Arı ürünleri... Kısaca arı ile bağlantılı her şey.

Bilgi paylaştıkça güzelleşiyorsa, bildiklerimi ve ustalarımdan öğrendiklerimi sizlerle paylaşarak, bilgi ve deneyeimleri da güzelleştirmek için burdayım. Benim olduğum her ortam da arıclık vardı simdi sanal ortamdayım. M.Emin ÖNAL

Çarşamba, Şubat 21, 2007

Smith methodu

Jay Smith
Jay Smith alley methodunu modifiye ederek daha fazla ana arı üretimine imken tanıyacak şekilde geliştirdi ve methot adıyla anılmaya başlandı.


( İşte bu benim methodum ben üretirsem ana arıyı bu methotla üretirim.)
Smith kovanlarında ana arı ızgarası ile 3 çıtalık bir ana hapis alanı yaratırdı.
Bu üç çıtalık kısma kabarmış petekleri yerleştirir ve ana arının bu peteklere yumurtlamasını sağlardı. Damızlık kovanlarından elde ettiği bu yumurtaları ana arısız kolonilere vererek ana arı gözlerini üretirdi.
Methot bence süper ama biraz da benim modifiye etmem gerekli.
Alley methodu modifiye edilerek Smith methoduna bakarsınız modifiye edilerek ...

0 Comments:

Yorum Gönder

<< Home